Skip to main content

Posts

Showing posts from May 18, 2013

Kembara Ilmu Padang : Bukit Tinggi

Sebelah Petang kumpulan kami sampai ke Bukit Tinggi. Kumpulan kami singgah ke " JAM GADANG" ( jam besar) Suana disini begitu sibuk dan sungguh meriah. JAM GADANG adalah mercu tanda sosio ekonomi masyarakat Bukit Tinggi.

* Nasihat saya kepada sesiapa ingin mengunjungi ke sini, jika ada terniat ingin " bershoping" nak dapat harga murah lebih baik beli di dalam bangunan, jangan beli di luar Kerana Harga di luar lebih mahal.

Antara peristiwa yang buat aku kagum disini adalah terdapat bisnes maskot disini. jika anda ingin bergambar disini, tiba2 didatangi maskot2 ini, jangan panik dan jangan risau kerana mereka adalah peniaga kecil. Selepas Bergambar mereka akan meminta bayaran. Mula2 rasa pelik juga, dah lar datang dari ceruk mana selepas tu bergambar sekali dan minta bayaran. Jika suatu hari nanti berlaku prkara ini kepada anda semua. anda bagi sahaja duit Malaysia. mereka tetap menghargai pemberian anda walaupun seringit.

Kesimpulannya, raikan kanak2. Jiwa semakin bah…

Kembara Ilmu Padang : Padang Panjang Kota Serambi Mekah

Dari Padang ke Bukit Tinggi mengambil masa 2 jam, sebelum sampai ke Bukit Tinggi, pasti akan melalui Kawasan Padang Panjang. Padang Panjang adalah tempat lahirnya ramai ilmuan2 islam. Disini juga dikenali sebagai serambi Mekah kerana tempat ini banyak sekolah sekolah agama. Sepanjang jalan kita akan dapat melihat 99 nama Allah.





KOLUMIS PENULIS
Albark Yunus Bat ,Pelajar jurusan bidang hospitaliti di Kuala Lumpur Metropolitan University College , Timbalan Perhubungan Antarabangsa PKPIM KLMU dan Eksekutif Pemasaran Jaringan Anak Muda.

Kembara Ilmu Padang : Melawat Rumah Anak Yatim Panti Asuhan Al-Hidayah, Padang.

Catatan 18 Mei 2013


Sebelah pagi, melawat rumah anak yatim Panti Asuhan Al-Hidayah, Padang.  Rumah anak Yatim ini adalah dibawa kelolaan PKPU. Alhamdulillah, sempat beramah mesra bersama penghuni disini dan dan membina jaringan dengan pusat jagaan disini.


KOLUMIS PENULIS
Albark Yunus Bat ,Pelajar jurusan bidang hospitaliti di Kuala Lumpur Metropolitan University College , Timbalan Perhubungan Antarabangsa PKPIM KLMU dan Eksekutif Pemasaran Jaringan Anak Muda.